With one deep breath, and one big step, I move a little bit closer

Day 10 → Someone(thing) you need to let go, or wish you didn’t know

Jag måste släppa dig. Jag måste lära mig leva igen, låta mig leva och lita på andra än dig. Jag vet att du skulle stanna för alltid om jag lät dig. Jag vet att hur mycket jag än hatar dig så kommer du alltid vara en slaggs trygghet. Någon att gömma sig bakom när man inte räcker till och livet blir lite för mycket. Och jag vet att jag aldrig blir av mig dig helt och hållet, men jag vill inte att det ska hindra mig från att leva. Jag vill inte låta dig ta över mig igen. Jag kanske aldig kommer känna att jag räcker men ju längre jag är ifrån dig desto mer okej känns det. Desto bättre blir jag på att hantera världen och människorna här. Låt mig vara. Jag tänker inte gömma mig bakom min depression längre. Jag tänker inte låta en sjukdom stoppa mig. Aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0